Facebook heeft een nieuwe zoekfunctie genaamd ‘Graph Search’. Wat is dit voor zoekfunctie? Is het interessant voor bedrijven?

Graph Search

Met Graph Search kun je uitgebreider zoeken naar content. Iedere zoekactie op Facebook wordt gekoppeld aan de resultaten van alle connecties binnen jouw netwerk. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een café in Amsterdam, dan kun je er ook voor kiezen om de cafés te tonen die je vrienden leuk vinden of waar ze vaak komen. Iedere persoon op Facebook krijgt dus andere resultaten te zien, afhankelijk van zijn of haar netwerk.

Vind ik leuk

Door de Graph Search wordt de ‘Vind ik leuk’-button nog belangrijker. Als vrienden iets leuk vinden of ergens vaak inchecken, hecht de persoon in kwestie hier hoogstwaarschijnlijk veel waarde aan. Bedrijven kunnen dus profiteren van de functie als veel mensen hun bedrijfspagina leuk vinden of delen met hun netwerk. Hoe meer mensen jouw bedrijf leuk vinden, des te hoger komt jouw bedrijf in de zoekresultaten van Facebook te staan.

Heb je zelf via de tool al zoekopdrachten uitgevoerd? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen? Laat het hieronder weten.

Delen
Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageer

Praat mee over dit onderwerp